Halledelse
INSTRUKS FOR HALLEDELSE 2024
Følgende materiel, til brug for halledelse. Tilsendes fra DBU Bornholm kontor ca. 1 uge før stævnets afvikling.
- Resultatskemaer (gælder ikke ved børnestævner U/6 – U/8)
- Ved børnestævner udarbejdes kampprogram og tilsendes senest torsdag før stævne
Opfordr klubberne til at indberette resultat med det samme i app. F.eks. hjemmehold. Det gør, at rækken opdateres løbende, og alle kan se række resultater med det samme. En bedre oplevelse for alle.
Det er altid hjemmeholdet, der skal indtaste resultatet efter endt stævne, men som sagt gerne løbende.
Resultater påføres skema og sendes til DBU Bornholm kontor senest 5 hverdage efter stævnedag på turnering@dbubornholm.dk.
Et foto af skemaet er fint, og bruges kun som supplement til evt. glemt resultat registrering.
Ved U/10 piger og drenge ser vi gerne holdkort. Halledelsen skal sende billede af kampprogram med resultater fra stævnet til DBU Bornholm, da vi bruger dette til at lave ligeværdige puljer. Kampprogram med resultater fremsendes pr. mail inden stævnet, og skal medbringes i hallen.
Halledelsen skal huske følgende:
- Ved børnestævner er det halledelsens opgave at sørge for fælles start og stop af tid
- Ved futsal stævnerne skal der ikke opsættes bander
- Ved inde-klassik skal det sikres at den lokale hal har opsat bander.
- Medbring bolde. Størrelser:
U/6 & U8 drenge & piger: 310 til 330 gram (f.eks. Select Talento 11)
U/10 & U12 drenge og piger: 350 til 370 gram (f.eks. Select Talento 13)
U/14 drenge og piger: 400 til 440 gram (f.eks. Select Futsal super
U/17 drenge/piger og ældre: 400 til 440 gram (f.eks. Select Futsal super)
- Medbring gerne 7 veste til brug for afvikling
- Passe ur og resultattavle
- Udfylde resultatskema
- Spilletid fremgår af www og app
- Ved børnestævner U/6 – U/8 kan der reguleres på spilletid efter syn og skøn.